dinsdag 7 december 2010

Jervis Bay-Broken Hill-Blue Mountains

Het is weeral bijna meer dan een maand geleden dus het is nog tijd voor ne korte update! Zoals ik in mijn vorig bericht had vermeld, was ik eerst van plan om een maand in Sydney te blijven om werk te zoeken. Omdat ik na twee weken nog altijd geen werk had gevonden en Sydney echt wel beu was besloot ik de job hunt op te geven. Omdat ik zo veel mogelijk geld wou sparen voor de komst van de zus besloot ik terug op een boerderij te gaan werken voor gratis kost en inwoon. Na het sturen van een paar mailtjes was ik welkom op een boerderij een drietal uur ten zuiden van Sydney in een prachtige streek genaamd Jervis Bay. Toen ik aankwam op de boerderij wist ik meteen dat ik het hier erg naar mijn zin ging hebben. Ik moest elke dag een drietal uur werken en voor de rest van de dag kon ik met de fiets de nationale parken verkennen van de streek, kon ik gaan surfen of kon ik simpelweg wat relaxen in de hangmat aan het zwembad.  Om de familie extra te bedanken kookte ik elke avond voor de familie en het deed me plezier hoe ze elke avond opnieuw zeiden dat ik in plaats van economie voor kok had moeten studeren :).

Na een week van stralende zon waren de weersvoorspellingen voor de komende weken echter niet zo positief. Omdat ik met regenweer wist dat ik eigenlijk op de boerderij niet veel meer kon helpen besloot ik te vertrekken naar daar waar het altijd goed weer is namelijk Broken Hill. Cecile, een franse dat de familie had verwelkomd enkele dagen na mijn komst besloot om mee te gaan.
Broken Hill is wss de populairste stad van de outback van NSW en ligt een 1000tal km ten westen van Sydney. Met heel veel geluk hadden we uiteindelijk maar twee dagen nodig om er al liftend te geraken. Eens daar had ik meteen het gevoel dat ik nu in het echte Australie was aangekomen. Broken hill is een klein stadje dat volledig leeft van de mijnen en is omringd door kilometers woestijn. Wel jammer dat de woestijn niet leek op een woestijn, het westen van Australie heeft namelijk de laatste maanden een nooit geziene regenval meegemaakt na 15 jaar van pure droogte.

Na 5 dagen de prachtige nationale parken te hebben verkend rond Broken hill nam Cecile de bus naar Melbourne om terug te keren naar Frankrijk en ik besloot om te liften naar de Blue Mountains. De Blue Mountains is wss het populairste np van NSW en is simpelweg te beschrijven door 1 woord: Impressive!



 Huskinson Beach (Jervis Bay)

 Bush walking in Nowra

 Nelson Beach
 A nice look out on the green desert

 Sun set on the most popular hill of Broken hill

 Broken hill



 Sun rise


 Dining in the desert

 The menindee lakes
 Waiting for a ride (5hours)
 Blue Mountains
 The three Sisters
 Katoomba Falls
 The three Sisters and me


1 opmerking: